Kuulostaako tutulta?
Pahoittelen heti kärkeen kaikkia, ketkä tulivat otsikon perusteella etsimään tuota, maagisen hyvältä kuulostavaa ohjelmaa. Sitä ei täältä löydy. En tiedä onko sellaista edes olemassa.
Kuitenkin tämän kaltaiseen mainostamiseen törmää joka päivä, hiukan vain eri muodoissa. En varmaankaan ole hirveän väärässä jos väitän että liikunta, ravinto ja hyvinvointi ovat eniten myyviä/mainostettavia asioita tällä hetkellä. Kauneus ja terveys varmaan ihan siinä imussa.
Käytetyimmät termit mainostamisessa ovat kevyt, helppo, tehokas, rasvaton, lisäaineeton jne.. Perus liikuntaan suuntautuva mainos on yleensä laihduttamiseen suuntautuva, kuten: Nopeita tuloksia, ilman suurta vaivaa. Suoranaista valehtelua siis.
Mitä tämä sitten kertoo meistä, normaaleista tallaajista? Ikävän paljon.
Hyviä tuloksia pitäisi saada nopeasti ja mieluiten niin, että joku toinen tekisi työn puolestamme. Voidaan pysyä mukavuusalueella ja kunto paranee silti silmissä.
Voisin kuvitella, että suurin syy näihin tarjouksiin tarttumiseen on se, että keinot ovat (mukamas) lopussa ja epätoivo kolkuttelee ovella. Ollaan kokeiltu jo kaikkea, mutta oikeasti ei olla hyväksytty muutoksen suuruutta. Otetaan joko ohjelma missä saa syödä niin kuin ennekin tai sitten kuuri joka kestää pari kuukautta, jonka jälkeen voi taas palata entiseen.
Jokainen liikunnan harrastaja tietää, että aina ei maistu ja välillä pitää mieli ylipuhua liikuntaan. Aina ei ole helppoa.
Pitäisi hyväksyä tosiasiat, ryhtyä toimeen ja pitää hommaa sitte vaan yllä. Seinä tulee yleensä silti jossain vaiheessa vastaan.
Joko tulee loukkaantuminen tai sairastuminen ja kuntoremontti jää siihen, tai sitten ruvetaan menemään mainostoimistojen keksimien kuurien mukaan ja into loppuu kun karu todellisuus iskee silmille.
"Tää ei toimi, pitäisi mennä vielä kauemmas mukavuusalueelta".
Tehokuurit päälle ja annan tulostakuun, että hommaa maistuu jo kuukauden päästä puulle. Tiputetaan kalorit sekä hiilarit pois ja liikutaan hiukan. "Tätä kun vedän 3kk oon rantakunnossa."
Entä jos oikeasti laitettaisiin mustaa valkoiselle. Tehdään pitkän aikajakson suunnitelma. Ei tiputeta kaikkea "hyvää" kerralla, jos olenkaan. Saat syödä pullaa, mutta enää ainoastaan 10viikossa 20sijaan. Pikkuhiljaa koitetaan sitä mukavuusalueen rajaa hinata oikeaan suuntaan. Ei rehkitä itseä kuukaudessa puhki, vaan mennään pikkuhiljaa kohti parempaa. Yleisin vastaus tähän: "Ääh, liian kauan kestää, haluan tuloksia jo ensi kesäksi."
iwantsixpackabs.com |
Tämäkään henkilö ei tehnyt mitään itse, tai sitten teki.
Ketä tässä sitten pitäisi syyttävällä sormella osoittaa? Mainostajia ja kaupallista kulttuuriamme vai peiliä?
Onko väärin mainostaa ja tehdä valheilla ja väärällä johdattelulla rahaa?
Vai onko kuitenkin syy siinä että tavallinen tallaaja uskoo ja heittää toiminnallaan vettä kiukaalle?
Mainostajat mainostavat sitä mikä myy, eli sitä mitä suurinosa ihmisistä haluaa.
Tämän faktan pohjalta on surullista katsella, nykypäivän mainoksia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentit ovat aina tervetulleita, jopa suositeltavia...